Kuinka yritykset voivat valjastaa itsensä osaksi yhteiskunnallista muutosta ja parantaa samalla brändiään ja tuottavuuttaan?

Tässä webinaarissa sukelletaan sosiaalisen markkinoinnin (SOMA, yhteiskunnallinen markkinointi) syvyyksiin ja perehdytään esimerkkien kautta markkinointiratkaisuihin, joilla on muutettu kokonaisten kansakuntien käyttäytymistä.

Webinaarissa kuullaan sosiaalisen markkinoinnin teorioita ja perehdytään inspiroiviin tutkimus- ja toimialaesimerkkeihin, joiden avulla on saatu ihmiset muuttamaan omia elintapojaan. Käymme myös läpi ”4P -teorian” relevanttiutta SOMA-maailmassa ja pohdimme, miten sillä on jo ratkaistu useita yhteiskunnan ongelmia.

Kuulemme myös mitä tarkoittaa sanansa mukaisesti asiakasymmärrys, jotta emme aliarvioi kohderyhmiämme. Webinaarissa katsotaan syvälle ihmisten aivoihin, jotta voimme ymmärtää, miksi he tekevät joskus järjettömiäkin päätöksiä. Näiden tietojen avulla voimme tuottaa aidosti tehokkaita muutoskampanjoita, joiden tehoa jotkut eivät edes huomaa – mutta silti he tekevät kuten mainos toivoo.

Palaute webinaarista
”Aivan mielettömän mielenkiintoinen, inspiroiva esitys kaikkine esimerkkeineen. Ville on huikea! Suosittelen lämpimästi”

”Yksi parhaista webinaareista kevään aikana. Kiinnostavia esimerkkejä ja havainnollistuksia. Erinomainen puhuja!”

Asiantuntija
Ville Lahtinen, markkinoinnin lehtori & asiantuntija, Haaga-Helia AMK

Ville asui 10 vuotta Australiassa (2010-2020), jossa hän ensin opiskeli ja sitten työskenteli Social Marketing @ Griffith -tutkimusryhmässä Griffith Universityssä. Hän väitteli ensimmäisenä suomalaisen sosiaalisen markkinoinnin tohtoriksi v. 2018. 

Vuodesta 2014 eteenpäin Ville on osallistunut useisiin sosiaalisen markkinoinnin projekteihin, julkaissut artikkeleita sekä vieraillut alan konferensseissa ympäri maailmaa. Villen SOMA-osaamisen asiakkaina ovat olleet mm. VicHealth (Victorian osavaltion terveydenhuolto), NSW Environmental protection authority (NSW ympäristöministeriö), Australian Red Cross (AU Punainen Risti), Australian Salvation Army (AU Pelastusarmeija), QLD Catholic Schools, Australian Defence Forces, Helsingin Yliopisto ja Työterveyslaitos. 

Host
Sanna Laakkio, Markkinointiliitto

Kesto
1:16:49

mark

Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.

sisään tunnuksillasi.

Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana

Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!

Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.

Vastaa