Mitä on social first -marketing, miten sitä tehdään ja millaisille organisaatioille se sopii parhaiten?

Useat kaupalliset kohderyhmät tavoittaa yhä paremmin sosiaalisesta mediasta. Markkinointi, jota suunnitellaan natiivisti sosiaalisen median ympäristöön, vaatii kuitenkin omat toimintatavat ja tavoitteensa. Tässä webinaarissa käydään läpi konkreettisen casen kautta, kuinka social first -markkinoinita tehdään tuloksellisesti.

Vapa Median perustaja Ida Hakola avaa social first -lähestymistä Sokos Emotionin ”Box of Emotion” -markkinointikonseptin kautta. Mukana keskustelussa myös Sokos Emotionin sosiaalisesta mediasta vastaava Emilia Pikkuaho. Kuule, kuinka Sokos Emotion löysi bränditarinalleen uuden puhuttelevan kulman ja kuinka sitä lähdettiin jalkauttamaan natiivisti some-kanavat edellä.

Asiantuntijat
Ida Hakola, toimitusjohtaja & perustaja, Vapa Media
Emilia Pikkuaho, Social Media Lead, SOK

Ida on suomalaisen sisältömarkkinoinnin pioneeri ja kokenut liiketoiminnan kehittäjä. Hän etsii jatkuvasti uusia näkökulmia muuttuvasta liiketoimintaympäristöstä, jota digitaalisuus, tekoäly ja uudet kanavat tuovat tullessaan. Ida on kirjoittanut kaksi alan perusteosta digilähtöisestä markkinoinnin suunnittelusta (Tavoita ja sitouta sisältöstrategialla (2012), Sisältömarkkinoinnin työkalut (2019) sekä tulevaisuuden työelämätaitoja käsittelevän Tiimiäly-teoksen (2019). 

Emilia vastaa työssään Sokos Emotionin sosiaalisen median kehityksestä ja inspiroituu aidosti kohderyhmiä puhuttelevasta digitaalisesta markkinoinnista. Emilia on ollut lanseeraamassa uutta Social First -lähestymistä Sokos Emotionille asiakkaan puolella aina tarpeen määrittelystä onnistuneeseen toteutukseen asti.

Host
Susanna Bäckström, Markkinointiliitto

Kesto
1:20:10

mark

Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.

sisään tunnuksillasi.

Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana

Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!

Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.

Vastaa