Liiketoiminnan tavoitteet luovat markkinoinnin tavoitteet
Turbulentti toimintaympäristö haastaa markkinoinnin entistä enemmän tekemään tulosta rajallisin resurssein. Varsinaiset markkinoinnin sisäiset mittarit eivät riitä, vaan niillä pitää olla suora linkki koko organisaation tavoitteisiin ja mittareihin.
Markkinoinnin ammattilaisten tulee myös pystyä perustelemaan markkinoinnin vaikutukset liiketoiminnan lukuihin entistä paremmin – muuten markkinointi nähdään helposti ylimmässä johdossa vain kustannuseränä.
Palaute webinaarista
”Ajattelin erilaiseksi, mutta tästä tuli kyllä hyviä pointteja, joihin pitää vielä syventyä. Hyvä kertaus yrityksen peruslaskelmiin.”
Asiantuntija
Juuso Manner, talousjohtaja, Rastor-instituutti
Juusolla on taloushallinnon työkokemusta yli 20 vuoden ajalta muun muassa talousjohdosta ja Controller-toiminnoista. Juuso kokee, että taloushallinnon ja rahoitusratkaisujen rooli on toimia liiketoiminnan kehittäjinä. Taloushallinnon koulutuksissa hän painottaa loogista ja käytännönläheistä lähestymistapaa.
Kesto
1:16:45
Host
Sanna Laakkio, Markkinointiliitto
Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.
Kirjaudu sisään tunnuksillasi.
Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana
Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!
Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.