Miten teet tai teetät brändiprojektin niin, että se tukee konkreettisesti organisaation strategiaa – ja onnistuminen voidaan mitata jo ennen sen julkistamista?

Organisaation strategiaa tukeva brändiuudistus edellyttää selkeitä tavoitteita ja priorisointia, halua ymmärtää kohderyhmien tarpeita ja kokemusta, tavoitehakuista luovaa suunnittelua sekä väliversioiden testaamista kohderyhmillä.

Brändiviestinnän elementtien tulee:

  • auttaa organisaatio sen strategisiin tavoitteisiin
  • olla käytössä toimivia
  • olla kohderyhmälleen erottuvia ja haluttavia

Haasteena on se, että organisaatioiden tavoitteet ja kohderyhmät ovat usein epäselvät, luovat toimistot saattavat keskittyä enemmän itseilmaisuun kuin tilaajaorganisaation tai kohderyhmien palvelemiseen ja keinot validoida luovaa työtä ovat vajaat.

Intensiivikoulutuksessa saat työkalut siihen, että kaikilla oleellisilla päätöksentekijöillä sekä luovilla suunnittelijoilla on brändityölle samat tavoitteet ja onnistumisen mittarit, kohderyhmien näkemykset on kuultu ennen työn aloittamista ja luovan työn onnistuminen osataan varmistaa kohderyhmäkohtaisilla onnistumisen mittareilla.

Koulutuksessa käydään läpi:

  1. Miten autat johtoa konkretisoimaan organisaation tavoitteet niin, että tehtävä brändiuudistus tukee niitä?
  2. Miten ymmärrät, miten sisäiset ja ulkoiset kohderyhmät brändinne nyt näkevät ja miten määrittelet välimittarit uudistuksen onnistumiselle?
  3. Mikä eri kohderyhmille on oikeasti tärkeää, minkä kanssa kilpailette ja mikä voi olla erottuvuustekijänne?
  4. Kuinka varmistat nopein menetelmin kohderyhmiltä, että suunniteltavat brändiviestinnän elementit puhuttelevat heitä?

Palaute koulutuksesta
”Hyviä kysymyslistoja brändityön eteenpäin viemiseksi ja kivoja konkreettisia case-esimerkkejä. Testauksen roolista tuli aiheellinen pisto sydämeen eli asia jota ei jatkossa tule ohittaa :-)”

Miksi ostaa tallenne?
Tämän koulutuksen jälkeen sinulla on keinot tilata, johtaa tai tehdä strategiaa mitattavasti toteuttava ja toimivaksi osoitettu brändiuudistus jo ennen sen julkistamista. Käymme läpi työkaluja, joiden avulla voit varmistua, että koko tiimillä on yhtenäiset tavoitteet ja lopputulos on mitatusti toimiva.

Kenelle?
Koulutuksesta hyötyvät eniten organisaatioiden johtajat sekä markkinoinnin ja viestinnän tekijät, jotka suunnittelevat brändityön aloittamista.

Kouluttaja
Timo Berry, toimitusjohtaja & luova johtaja, Berry Creative

Koulutus pidetty
marraskuu 2024

Kesto
2:50:07

Host
Susanna Bäckström, Markkinointiliitto

Tallenteen hinnat
Jäsen 99 € sis. alv. 25,5 %
Ei-jäsen 199 € sis. alv. 25,5 %

Saat koulutuksen heti käyttöösi

OSTA TALLENNE

mark

Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.

sisään tunnuksillasi.

Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana

Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!

Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.

Vastaa