Miten asetat markkinoinnin strategiset ja operatiiviset mittarit oikein ja johdat niillä tulosta?

Suuri datamäärä aiheuttaa organisaatioille suuren haasteen: mikä on merkittävää dataa? Markkinoinnissa mittareita ja KPI:ta on enemmän kuin millään muulla osa-alueella, mutta ne kaikki eivät kuitenkaan ole merkittäviä tulosten johtamisen kannalta. Kuinka valitset oikeat?

Sisältö:

  1. Strategiset mittarit – johda oikeita tavoitteita
    – Mihin markkinoinnin strategiset mittarit tulisi perustua ja miten ne asetetaan, jotta lopputulos johtaa haluttuun suuntaan?
  2. Ostopolku – mitä mitataan ja miksi?
    – Ostopolun eri vaiheet ja mitkä asiat polulla ovat olennaisia mitata yrityksen ja markkinoinnin näkökulmasta.
  3. Operatiiviset mittarit – näin johdat haluttuihin tuloksiin
    – Operatiiviset mittarit auttavat viikoittaisella tasolla ohjaamaan kohti strategisia tavoitteita. Näin tunnistat relevantit operatiiviset mittarit ja ohjaat niillä markkinoinnin tavoitteisiin.

Palaute koulutuksesta 
”Oli hyvä ja minulle erittäin ajankohtainen. Olen juuri suunnittelemassa tämän vuoden mittareita kohdalleen ja näistä löysin lisää työkaluja.”

Miksi ostaa koulutustallenne?
Käytännönläheinen koulutus auttaa sinua asettamaan markkinoinnille strategiset KPI:t sekä keskittymään oikeisiin operatiivisiin mittareihin, jotka ohjaavat haluttuihin tuloksiin. Sisältö voi antaa inspiraatiota myös nykyisen mittaamisen muutoksiin.

Kenelle?
Koulutus sopii yrityksen johdolle sekä markkinoinnin ammattilaisille, jotka haluavat selkeyttää markkinoinnin mittareita ja tehdä markkinoinnista moottorin yrityksen kasvulle. Sisällöstä on hyötyä myös myyntijohtajille, jotka työskentelevät tiiviisti markkinoinnin kanssa yhteistyössä.

Kouluttaja

Laura Myllykoski, B2B-markkinoinnin strategisti & mediatoimiston johtaja, Trickle

Lauralla on yli 13 vuoden kokemus digitaalisesta markkinoinnista ja myynnistä verkossa. Viimeiset kahdeksan vuotta urastaan hän on omistanut B2B-yritysten markkinoinnin kehittämiseen ja auttanut lukuisia yrityksiä tekemään yhteensä kymmeniä miljoonia euroja liikevaihtoa digitaalisen markkinoinnin avulla, hyödyntäen erilaisia kasvustrategioita.

Koulutus pidetty
tammikuu 2024

Kesto
2:49:23

Host
Susanna Bäckström, Markkinointiliitto

Tallenteen hinnat
Jäsen 99 € sis. alv. 25,5 %
Ei-jäsen 199 € sis. alv. 25,5 %

Saat koulutuksen heti käyttöösi

OSTA TALLENNE

mark

Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.

sisään tunnuksillasi.

Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana

Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!

Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.

Vastaa