Mahdollista yrityksesi kasvu parantamalla asiakkaan elinkaaren arvoa ja madaltamalla asiakkaan hankintahintaa asiakasarvon avulla

Yritysten kasvun esteenä on usein puutteellinen asiakasymmärrys ja liian vähäiset markkinointipanostukset. Ilman selkeää tietoa asiakkaiden elinkaaren arvosta (CLTV, Customer Lifetime Value) ja asiakashankintahinnasta (CAC, Customer Acquisition Cost) voi päätöksenteko nojata epätarkkoihin oletuksiin, mikä johtaa resurssien tehottomaan käyttöön ja pahimmillaan kasvun hidastumiseen.

Tässä intensiivikoulutuksessa käymme läpi selkeät askelmerkit, joilla voit parantaa yrityksesi asiakaskokemusta, kehittää markkinointiasi ja siten mahdollistaa yrityksesi kasvu tehokkailla ja mitattavilla toimenpiteillä.

Kolme tuntia & kolme osiota

  1. CLTV/CAC-suhdeluku
  2. Asiakasarvon kehitys
  3. Asiakasarvon viestintä

Koulutuksessa opit

  • Miten laskea asiakkaan elinkaaren arvo (CLTV) ja asiakashankintahinta (CAC) omassa yrityksessäsi, sekä mitä käytännön seikkoja kannattaa huomioida laskentaa tehdessä.
  • Miten yrityksesi CLTV/CAC-suhdeluku vaikuttaa kasvun mahdollistajana ja kuinka yhdistää tämä tieto käytännön toimenpiteisiin yrityksessäsi.
  • Miten segmentoida asiakkaita CLTV/CAC-suhdeluvun perusteella ja mitä ottaa huomioon laskentaprosessissa sekä päätöksenteossa suhdeluvun pohjalta.
  • Miten kehittää ja parantaa asiakkaiden kokemaa arvoa tuotteestasi tai palvelustasi, jotta sekä maksuhalukkuus että asiakaskokemus paranee.
  • Miten viestiä asiakkaalle arvoa merkityksellisellä tavalla ja mihin liiketoiminnan mittareihin tämä voi vaikuttaa.

Palaute koulutuksesta
”Paljon konkreettista asiaa, kiitos asiantuntijuuden jakamisesta kouluttajille!.”

Miksi ostaa tallenne?
Koulutus tarjoaa sinulle selkeät ja konkreettiset ohjeet asiakasarvon parantamiseen ja markkinoinnin tuloksellisuuden mittaamiseen. Opit laskemaan CLTV- ja CAC-lukuja yrityksesi omista lähtökohdista ja ymmärtämään, miten niiden suhdeluku vaikuttaa kasvuun. Saat myös käytännön työkaluja asiakkaiden segmentointiin ja markkinointistrategian optimointiin asiakasarvon avulla.

Kenelle?
Sisältö sopii erityisesti palveluliiketoimintaa harjoittaville markkinoinnin, asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämisen päättäjille ja asiantuntijoille.

Kouluttajat
Tarja Lähdemäki, asiakkaan puolestapuhuja, Value Insights Oy
Niklas Viileinen, toimitusjohtaja, Valoa Digital Oy

Koulutus pidetty
helmikuu 2025

Kesto
2:42:07

Host
Susanna Bäckström, Markkinointiliitto

Tallenteen hinnat
Jäsen 99 € sis. alv. 25,5 %
Ei-jäsen 199 € sis. alv. 25,5 %

Saat koulutuksen heti käyttöösi

OSTA TALLENNE

Vastaa