Kuinka tunnistat kilpailuedun ja voitat asiakkaat puolellesi?
Markkinalähtöisen kilpailuedun kirkastaminen on tuotteen ja yrityksen menestyksen ja toiminnan kannalta keskeinen asia. Silti se jää monelta miettimättä, eikä sitä linjata strategiaankaan.
Konkreettisena esimerkkinä käydään läpi Differon tarinan sisältöstrategia-alan suunnannäyttäjäksi:
- Miten löytyi kilpailuetu ja liiketoimintaidea, jotka erilaistivat Differoa?
- Miten kilpailuetua vaalittiin arjen päätöksissä?
Asiantuntijat
Katri Tanni, strategiakonsultti, Katri Tanni Oy
Markku Vierula, CEO, Vierula Consulting
Katri on B2B-sisältömarkkinoinnin pioneeri, joka on julkaissut aiheesta kolme kirjaa. Viimeisin teos perehtyi B2B-ostamisen muutokseen. Katri auttaa työssään myynti- ja markkinointitiimejä ostamisen muutoksen äärelle ja tutkii ostokäyttäytymisen muutosta aktiivisesti.
Markku on maan johtava kilpailuedun löytämisen asiantuntija. Hän on kehittänyt ainutlaatuisen Löydä kilpailuetu™ -työkalupakin, jonka avulla tuote, palvelu, yritys tai organisaatio voi löytää kilpailuedun. Markun teos ”Löydä kilpailuetusi – käsikirja strategian ja brändin rakentamiseen” on päässyt myös kansainväliseen levitykseen.
Host
Sanna Laakkio, Markkinointiliitto
Kesto
1:17:15
Tässä on MARK me -sisältöpalvelun timanttista sisältöä.
Kirjaudu sisään tunnuksillasi.
Olet jäsen, mutta et muista tunnuksia? Tilaa uusi salasana
Jos et vielä ole jäsen, lue lisää eduistamme ja liity mukaan!
Voit myös tutustua viikon verran palveluumme maksutta.